Politica de promovare I


În sistemul relaţiilor firmei23 cu mediul extern de marketing, cu componenta sa principală piaţa, eforturile firmei nu se pot limita la producerea, distribuţia şi comercializarea bunurilor şi serviciilor ci implică prin politica de promovare activităţi, strategii şi mijloace extrem de variate de comunicare cu piaţa, de informare atentă a consumatorilor actuali şi potenţiali cât şi a intermediarilor asupra produselor şi serviciilor oferite de firmă,, acţiuni specifice de influenţare a comportamentului de cumpărare şi de consum, a procesului de vânzare.
În structura activităţii promoţionale se diferenţiază componentele: a) publicitatea; b) promovarea vânzărilor; c) relaţiile publice; d) utilizarea mărcilor; e) manifestările promoţionale; f) forţele de vânzare pentru care cybermarketingul cu mediul său digital oferă tehnici şi mijloace adecvate posibil de a fi cumulate pe aceleaşi infrastructură creată de site-ul WEB.
Cu aplicaţiile Web-ul vin în contact milioane de oameni, dar nimeni nu le spune unde se află lucrurile dorite. Din acest motiv, rolul cybermarketingului este vital pentru orice afacere. Prin politica de promovare pe Internet, cu componenta sa de bază, publicitatea, „nervul” oricărei politici de comunicare a firmei se poate asigura, prin hipertext, hipermedia şi hiperlink, caracteristicile de bază a oricărei aplicaţii Web, în cel mai înalt grad o informare completă, actuală, relevantă şi suficientă pentru a ajută cybercumpărătorul să decidă suveran cumpărarea online sau offline a produsele şi serviciile sale. Ea vizează, pe termen lung, modificări de comportament la nivelul diferitelor categorii de cyberconsumatori ca şi de menţinerea fidelităţii acestora faţă de produsele şi serviciile firmei.
Prezenţa online a firmei prin intermediul site-urilor WEB presupune alocarea unor resurse importante pentru promovarea acestuia, precum şi stabilirea unor tehnici eficiente pentru a determina „clienţii” să-l viziteze şi să acţioneze. Elementele de bază ale unui site sunt:
♦ Conţinutul este cel care atrage şi reprezintă inima site-ului. Conţinutul în sine este cea mai bună metodă de promovare. Dacă nu există conţinut, utilizatorii nu au nici un motiv să viziteze site-ul (dacă nu găsesc ceea ce caută, nu văd imagini ale produsului, imaginile sunt sărăcăcioase, culori neplăcute, paginare incomodă şi). Ca o regulă generală, în ceea ce priveşte conţinutul unei pagini Web, folosirea unui element inutil este acelaşi lucru cu a omite unul util. Cele mai reprezentative elemente ale conţinutului sunt: text, grafice, grafice animate, video, sunet, multimedia, Java scripts, programe şi baze de date.24
♦ Textul este elementul comun al tuturor site-urilor - este cea mai simplă modalitate de a prezenta informaţia. Citirea online este mai greoaie decât cea dintr-o carte, deci este bine de ţinut cont de câteva reguli în acest sens: . se vor folosi propoziţii scurte;
. este indicată folosirea de liste cu semne distinctive în faţă; . ruperea blocurilor de text; . informaţia va fi prezentată sub formă de module, independent unul faţă de celălalt.
♦ Graficele (desenele) reprezintă o parte importantă a site-ului - un grafic face adesea cât o mie de cuvinte. Ele trebuie să arate profesional şi vor fi folosite numai dacă este necesar (un grafic se încarcă mai greu şi există riscul ca vizitatorul să se plictisească şi să renunţe). Se recomandă folosirea graficelor formate JPEG sau GIF.
♦ Grafice animate sunt foarte bune pentru că atrag atenţia utilizatorilor - privirea este atrasă întotdeauna de lucrurile care se mişcă pe ecran. Totuşi, ele trebuie folosite numai pentru a atrage atenţia celui mai important lucru de pe site - altfel există riscul ca utilizatorul să fie atras de lucruri minore ca importanţă.
♦ Imaginile video se folosesc numai în cazul în care celelalte formate nu pot explica ceea ce se doreşte a fi transmis. De exemplu, se pot urmări secvenţe din meciul de fotbal ce a avut loc ieri sau o descriere/proprietate importantă a unui produs. Fişierele video se încarcă greu de pe serverul sursă, deci se vor folosi imagini în mişcare doar în cazul folosirii unor servere performante sau unei pieţe ţintă specializată.
♦ Sunetul este o altă componentă puternică a unui site. Se pot asculta o gamă largă de înregistrări de la conferinţe sau cursuri şi până la muzica ambientală a siteului. Ca şi imaginile video, fişierele sunet se încarcă greu, deci şi ele se vor folosi numai în scopuri bine determinate.
♦ Multimedia este modalitatea prin care se folosesc toate componentele enumerate mai sus pentru a transmite un mesaj. Tehnologia utilizării acestui tip de componentă cunoaşte cea mai mare dezvoltare deoarece este modalitatea cea mai convingătoare de comunicare. Timpii de încărcare a fişierelor multimedia scad din ce în ce mai mult pe măsura apariţiei soft-urilor specializate.
♦ Java scripts. Java este un limbaj de programare care poate fi înţeles de majoritatea celor care folosesc Internetul. În acest limbaj se pot realiza programe(script-uri) ce pot fi accesate în realizarea unor site-uri fiind bogate în facilităţi animate şi proprietăţi de proiectare - de exemplu o hartă a unei ţări se poate mări până la nivelul unei străzi.
♦ Programele sunt cele care individualizează un site. Ele sunt cele care interacţionează cu utilizatorii făcând posibile numărătoarea accesărilor şi până la trimiterea automată de e-mail-uri.

0 comments: