Hiperlegăturile reprezintă o asociere între un text sau o imagine (vizibile pe ecran) şi un URL, cu ajutorul cărora pot fi accesate intuitiv diversele resurse disponibile în Internet, în general fiind vorba despre documente HTML. Există câteva recomandări generate de studiile de utilitate în ceea ce priveşte structura acestora, astfel încât vizitatorii să aibă o experienţă cât mai plăcută în paginile site-ului.
Principalele trei reguli pe care textul hiperlegăturilor ar trebui să-l respecte au fost enunţate astfel39:
1. Textul hiperlegăturilor trebuie să aibă sens în text şi în afara hiperlegături. Nu trebuie introdus doar pentru a facilita asocierea URL-ului.
2. Textul trebuie să fie sugestiv în ceea ce priveşte destinaţia.
3. Textul nu trebuie să facă referire directă la procesul de hiperlegătură (exemplu negativ: >>>apasă aici<<<).
Dincolo de aceste reguli, considerate minime pentru realizarea unei hiperlegături intuitive şi uşor identificabile pentru utilizatori, mai există o serie de recomandări, una dintre cele mai importante fiind legată de utilizarea textelor cu minuscule, ca şi utilizarea URL-urilor în mod consistent (chiar dacă site-ul Facultăţii de Marketing poate fi apelat utilizându-se o serie de alias-uri, URL-urile ar trebui realizate exclusiv pe baza adresei principale, www.marketing.ase.ro). Pe lângă posibila confuzie creată în rândul utilizatorilor, browserele menţin o evidenţă a paginilor vizitate recent – aşa-numita History – pentru a optimiza timpul de acces şi a informa utilizatorii că au fost de curând pe pagina respectivă. Însă atunci când referinţele nu sunt utilizate în mod consistent, browserele nu pot oferi această informaţie. Din aceiaşi perspectivă şi pentru a nu solicita în mod suplimentar atenţia utilizatorilor, este preferabil ca hiperlegăturile, inclusiv cele active şi cele vizitate, să folosească culorile standard.
Utilizarea imaginilor pentru crearea hiperlegăturilor este utilă într-o serie de circumstanţe, în special în cazul bannerelor şi al reclamelor incluse în pagini, ca şi pentru imagini de tip icon şi butoane. Cu toate acestea, există o serie de probleme, incluzând faptul că imaginile nu se modifică pentru a indica o pagină vizitată anterior, vizualizate la rezoluţii extrem de mari textul lor poate deveni ininteligibil, iar în cazul utilizatorilor care navighează Internetul având selectată opţiunea de ignorare a pozelor (nu puţini, în special aceia cu o lungime de bandă redusă), hiperlegăturile bazate pe imagini sunt inutilizabile. În plus, hiperlegăturile bazate pe imagini sunt mult mai greu sesizabile de către vizitatori decât cele bazate pe text (distincţia dintre imaginile normale şi cele care au asociate URL-uri este dificil de observat).
-
▼
2009
(51)
-
▼
August
(30)
- Principii de evaluare a unui website - Introducere
- Măsurarea succesului unui website
- Alte metode de promovare
- Promovarea prin portaluri
- Promovarea prin motoare de cautare
- Promovarea unui website
- Principalele surse de insatisfacţie în rândul vizi...
- Frame-uri (ferestre) pe website
- Imagini pe website
- Articole, texte si informatii pe website
- Navigarea pe website
- Realizarea meniurilor pe website
- Hiperlegaturi (Hyperlinks)
- Prezentarea informatiilor pe website
- Principii de realizare a unui website
- Etape ale realizării unui site
- Marketing pe Internet – reguli de eficienţă - Secu...
- Marketing pe Internet – reguli de eficienţă
- Planul de marketing pe Internet
- Paşii necesari pentru dezvoltarea strategiei de ma...
- Identificarea oportunităţii marketingului pe Internet
- Politica de promovare VIII
- Politica de promovare VII
- Politica de promovare VI
- Politica de promovare V
- Politica de promovare IV
- Politica de promovare III
- Politica de promovare II
- Politica de promovare I
- Politica de distribuţie
-
▼
August
(30)
Arhiva
Hiperlegaturi (Hyperlinks)
Posted by : Admin on Wednesday, August 19, 2009 | Labels: Capitol 4, Planificare, Principii, Promovare, Website |
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment