Marketing pe Internet – reguli de eficienţă


1. Oferirea unui serviciu
Pentru a atrage noi vizitatori şi pentru a menţine revizitări repetate, trebuie oferit un serviciu. Cel mai bun mod de a asigura succesul pretinde să fie incluse toate informaţiile de care are nevoie vizitatorul, informaţii care trebuie să fie actualizate la timp pentru a-l face să revină. De asemenea este nevoie şi de un site bine proiectat care să ofere posibilitatea de acţionare rapidă pentru ca vizitatorii să nu fie descurajaţi de viteza redusă de încărcare a site-ului.
2. Informarea la timp
Pentru a te asigura că vizitatorii se opresc regulat la site-ul tău , trebuie să incluzi informaţii actualizate despre produsele şi serviciile tale sau informaţii care le-ar putea fi folositoare. Informarea clienţilor Internet la timpul oportun poate fi un avantaj concurenţial foarte mare.
3.4.3. Feed back
Site-ul trebuie menţinut interactiv iar vizitatorii trebuie încurajaţi să realizeze feedback prin exprimarea opiniei despre serviciul sau produsul respectiv, încurajaţi chiar şi pentru simplu fapt de a semna în cartea de oaspeţi sau furnizarea de noi informaţii.
4. Cerinţe globale
Marketerul trebuie să se asigure că furnizează informaţii relevante pentru audienţa globală. El trebuie să se gândească la cum pot diferi necesităţile unui client local de cele ale altor vizitatori de pe alte continente. Aceasta poate fi la fel de simplu ca includerea informaţiilor la distribuitorul mondial sau realizarea de pagini traduse în diferite limbi.
5. Adâncimea informaţiei
Marketerul trebuie să se asigure că site-ul se caracterizează printr-o suficientă adâncime a informaţiei. Dacă realizează un echivalent al catalogului de produse nu trebuie să fie surprins dacă utilizatorii nu-l vizitează regulat. Vizitatorii vor aprecia orice valoare adăugată şi orice informaţie suplimentară.
6. Integrearea marketingului pe Internet
Aşa cum s-a mai menţionat efortul şi bugetul de marketing pentru site-ul Web trebuie integrate în cadrul marketingului general al firmei. În cazul unei firme mari, aceasta trebuie să se asigure că toţi cei din departamentul de marketing ştiu despre site-ul Web şi cunosc modul lui de funcţionare. În cazul unei firme mici, va fi folositor ca sarcinile de marketing - cele de marketing tradiţional şi cele de marketing online – să fie incluse împreună într-o agendă a activităţii, a costurilor şi rezultatelor.
7. Participarea pe Internet
Una dintre cele mai bune forme de marketing este să ieşi şi să fii auzit. Pe Internet, aceasta înseamnă să participi la grupurile de discuţii, să răspunzi la mesajele prin poştă electronică şi să te asiguri că site-ul este actualizat.
8. Design impecabil
Designul “impecabil” presupune ca pagina Web să fie ordonată dar mai ales să nu conţină prea multe fişiere de imagini mari care să se ruleze într-un timp lung. De exemplu, dacă se fac eforturi pentru a crea un site bogat s-ar putea să eşueze datorită prea multor grafice care durează minute în şir pentru a fi derulate sau copiate. Aici este momentul în care trebuie realizat echilibrul între munca de creaţie şi cea de marketing.
9.Considerarea tuturor opţiunilor
Fereastra principală a companiei va fi site-ul Web, totuşi nu trebuie neglijate şi celelalte posibilităţi Internet pentru a promova compania şi calităţile ei.
10. Precauţie, securitate şi obiceiuri
Internetul şi Web-ul sunt atât de noi multor firme, încât acestea au doar o idee vagă asupra bunelor practici şi căilor de urmat pentru a evita neplăcerile pe Internet. Ceea ce se cere este o oarecare precauţie şi cunoaşterea culturii Internetului.
11. Politicile acceptabile de utilizare
Majoritatea reţelelor conectate la Internet sunt guvernate de aşa numitele politici acceptabile de utilizare (PAU). Utilizatorii, mari şi mici, trebuie să respecte aceste politici.
Practic, aproape toate reţelele interzic publicitatea nesolicitată şi spamming-ul. Termenul de spamming se referă, în jargonul Internetului, la trimiterea de e-mail nesolicitat către grupuri mari de utilizatori sau a mesajelor într-un număr mare de grupuri de discuţii. Aceasta , însă, nu constituie interzicerea completă a publicităţii, ci doar faptul că o firmă nu-şi poate face publicitate nesolicitată. Această prohibiţie a publicităţii nesolicitate face din paginile Web o modalitate ideală pentru publicitate- fiecare vizită către pagina unei firme fiind “solicitată” de către vizitator.
În media tradiţională, publicitate se face oriunde – la TV, în ziare, pe autobuze, prin telefon,etc. Pe Internet, însă, publicitatea deranjantă este interzisă prin PAU şi nu este agreată de către cetăţenii reţelei – potenţialii clienţi ai unei firme.
Activităţile de marketing, pe de altă parte, se pot desfăşura prin câştigarea de vizibilitate. Site-ul Web este sediul virtual al unei firme unde aceasta poate să-şi vândă produsele şi serviciile. Trucul constă în a-i determina pe navigatori să viziteze pagina firmei. Proiectarea paginii astfel încât să fie interesantă şi uşor de găsit este cea mai bună publicitate pe Internet.
12. Securitatea

0 comments: