Frame-urile reprezintă o tehnologie specifică documentelor HTML, cu ajutorul cărora ecranul activ al clientului Web utilizat este împărţit în mai multe zone independente, în fiecare dintre acestea fiind încărcat un document HTML diferit. Folosite cu precădere pentru formatarea paginilor la sfârşitul deceniului trecut, frame-urile au fost treptat abandonate în favoarea utilizării tabelelor de formatare, mai complicate, însă mai puţin vulnerabile la erori.
Astfel, s-a constatat că frame-urile au tendinţa de a fragmenta modelul mental al unui site pe care utilizatorii îl au în minte, cu efect direct în scăderea atenţiei şi creşterea confuziei acestora. În plus, browserele mai vechi de 1997 nu au posibilitatea să interpreteze documentele HTML care conţin frame-uri, aceşti utilizatori fiind astfel frustraţi de inabilitatea de a vizualiza informaţiile din site.
Există însă situaţii în care utilizarea acestei tehnologii duce la creşterea satisfacţiei vizitatorilor. Astfel, se pot utiliza frame-uri incluse în pagină (inline frame) pentru evidenţierea anumitor tipuri de informaţie61, sau pentru a se asigura menţinerea pe ecran a meniurilor de navigaţie atunci când utilizatorii părăsesc ecranul principal cu ajutorul barelor de scroll. De asemenea, frame-urile pot fi utilizate pentru a permite utilizatorilor să vizualizeze două pagini în paralel, în cazul în care comparaţia dintre acestea este informativă. Un studiu care a încercat să reliefeze preferinţa utilizatorilor pentru organizarea paginilor cu ajutorul frame-urilor sau a tabelelor de formatare a concluzionat că, fără a exista diferenţe calitative semnificative între cele două tehnologii în ceea ce priveşte perceperea sau asimilarea informaţiilor, ca şi viteza de navigaţie în site, există o percepţie favorabilă tabelelor de formatare, care sunt considerate mai prietenoase şi mai profesionale
-
▼
2009
(51)
-
▼
August
(30)
- Principii de evaluare a unui website - Introducere
- Măsurarea succesului unui website
- Alte metode de promovare
- Promovarea prin portaluri
- Promovarea prin motoare de cautare
- Promovarea unui website
- Principalele surse de insatisfacţie în rândul vizi...
- Frame-uri (ferestre) pe website
- Imagini pe website
- Articole, texte si informatii pe website
- Navigarea pe website
- Realizarea meniurilor pe website
- Hiperlegaturi (Hyperlinks)
- Prezentarea informatiilor pe website
- Principii de realizare a unui website
- Etape ale realizării unui site
- Marketing pe Internet – reguli de eficienţă - Secu...
- Marketing pe Internet – reguli de eficienţă
- Planul de marketing pe Internet
- Paşii necesari pentru dezvoltarea strategiei de ma...
- Identificarea oportunităţii marketingului pe Internet
- Politica de promovare VIII
- Politica de promovare VII
- Politica de promovare VI
- Politica de promovare V
- Politica de promovare IV
- Politica de promovare III
- Politica de promovare II
- Politica de promovare I
- Politica de distribuţie
-
▼
August
(30)
Arhiva
Frame-uri (ferestre) pe website
Posted by : Admin on Monday, August 24, 2009 | Labels: Capitol 4, Planificare, Principii, Promovare, Website |
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment