Marketing pe Internet – reguli de eficienţă - Securitatea


Există o serie de probleme care se impun a fi luate în considerare atunci când o firmă îşi proiectează prezenţa pe Web:
• autentificarea şi siguranţa tranzacţiilor;
• securitatea site-ului;
• intimitatea;
• codificarea;
• verificarea identităţii. Autentificarea şi siguranţa în tranzacţii
Desfăşurarea activităţii de marketing prin intermediul Web-ului presupune implicarea într-o serie de probleme legate de autentificare, cum ar fi autentificarea:
• datelor;
• persoanelor;
• produselor;
• tranzacţiilor.
La fel ca în cazul tranzacţiilor încheiate prin poştă, telefon sau prin prezenţă ambelor părţi la faţa locului, tranzacţiile desfăşurate prin intermediul Internetului nu vor fi niciodată perfect sigure, dar unele precauţii pot duce la reducerea riscurilor până la un nivel rezonabil.
Tranzacţiile sigure – prin intermediul cărţilor de credit, achiziţionarea simbolurilor de bani virtuali, înfiinţarea de conturi, etc. – reprezintă o arie aflată în creştere pentru afacerile desfăşurate pe Web.
Iată câteva soluţii curente la problemele de securitate:
• crearea unui cont - în acest caz consumatorul sau firma parteneră încheie o serie de aranjamente off-line pentru efectuarea plăţilor ( prin telefon, mail, fax, etc.) prin intermediul unei cărţi de credit sau prin înfiinţarea unei linii de credit. Comenzile pot fi date apoi utilizând formulare aflate pe paginile Web sau prin e-mail:
• achiziţionarea de valută virtuală - sistemul implică achiziţionarea simbolurilor de bani virtuali pentru a fi folosiţi la efectuarea plăţilor către firmele care acceptă această formă de plată. Deşi mai flexibil (sistemul) decât crearea unui cont, există totuşi o problemă legată de securitatea codurilor transmise de-a lungul Internetului, precum şi numărul limitat al firmelor care folosesc acest sistem.
E-mail codificat - în acest caz mesajul este codificat şi transmis utilizând una dintre următoarele: Secura MIME mail, codificarea PGP, HTTP, Secure Sickets Layer, astfel încât o firmă să-şi poată aplicaţii transmite, în condiţii de securitate, cartea de credit sau alte date senzitive direct către firma parteneră prin Internet.
Securitatea site-ului
Majoritatea firmelor sunt îngrijorate privitor la faptul ca cineva străin să poate să obţină de pe site-ul lor informaţii aferente tranzacţiilor, să pătrundă şi să schimbe datele sau chiar să le distrugă. În majoritatea cazurilor aceste îngrijorări pot fi înlăturate prin metodele existente:
♦ Firewall ( zid de foc) - un firewall constă într-o combinaţie a hardware-lui cu software-ul şi asigură doar intrarea autorizată în sistem. Crearea unui firewall este un proces foarte sofisticat şi de obicei este întreprins doar de marile firme care au servere proxy dedicate.
♦ Computer Emergency Response Team CERT) are un rol cheie pentru securitatea
Internet-ului, care a evidenţiat cât de vulnerabil este Net-ul. CERT-ul furnizează 24 de ore din 24 asistenţă tehnică pentru a răspunde la incidentele de securitate, precum şi diverse informaţii, liste de discuţii, documente, sesiuni de instruire. O parte a documentaţiei CERT poate fi accesată la : http://www.cert.org/.
♦ Criptarea - criptarea este un proces prin intermediul căruia are loc codificarea materialului astfel încât informaţia să devină relativ inaccesibilă. Acum sunt disponibile metode de criptare pentru spargerea cărora unui calculator i-ar trebui 100 de ani pentru a încerca toate variantele posibile. Procesul de criptare începe prin codificarea mesajului sau a fişierului care urmează a fi transmis folosind o cheie sau un algoritm. Mesajul astfel codificat este apoi trimis pe Internet. Destinatarul utilizează apoi un software de decriptare, folosind cheia mesajului. Materialul este astfel reprocesat în forma sa originală.

0 comments: