Cybermarketing Versus Marketing tradiţional


Înainte de a răspunde la întrebarea ce face ca Cybermarketing să fie unic, trebuie să amintim succint care sunt problemele ce derivă din tehnicile şi practicile marketingului tradiţional.
• Marketingul tradiţional este deseori costisitor (scump)
Uneori costă enorm să produci şi să tipăreşti broşuri, foi de produs, cataloage. De asemenea, costă mult să menţii un personal pentru a răspunde cerinţelor consumatorilor, şi chiar mai mult pentru expedierea prin poştă, plus taxele de expediţie pentru trimiterea informaţiilor de prospectare.
• Marketingul tradiţional poate fi un proces intensiv de timp
Este inevitabil ca în elaborarea textelor de publicitate să nu apară greşeli care trebuie să fie corectate; revizuirile trebuie trimise la agenţia de publicitate sau la tipografie, şi deseori trebuie să aştepţi luni de zile ca o reclamă să apară într-o publicaţie.
• Tehnicile marketingului tradiţional nu de puţine ori s-au dovedit ineficiente
Un exemplu ar fi faptul de a trimite prin corespondenţă mesaje întinse şi a primi răspunsuri extrem de scurte. La fel este şi cu experienţele la telefon.
Cybermarketingul în mod natural înlătură toate aceste probleme. Dar în cele mai multe cazuri, cybermarketing nu va înlocui formele tradiţionale de marketing, ci va adăuga sau va scădea la mixul de marketing prezent:
• Va adăuga mai multă interactivitate şi va diminua din costuri;
• Va adăuga multe posibilităţi de alegere pentru consumator, dar va înlătura dependenţa marketingului de hârtie;
• Va adăuga mai multă valoare informativă produselor şi serviciilor, dar va îndepărta barierele din calea extinderii pe pieţele internaţionale.
Cybermarketingul are multe de oferit comparativ cu marketingul tradiţional, dar nu e vorba de a înlocui reclama tradiţională, marketingul direct şi vânzarea faţă în faţă, ci de a le extinde, de fapt de a extinde marketingul tradiţional în noi direcţii şi modalităţi din care beneficiază atât consumatorii cât şi vânzătorii.
1. Cybermarketing poate economisi bani şi te poate ajuta să-ţi restrângi bugetul de marketing.
Versiunile electronice de cataloage, broşuri, foi speciale nu trebuie să fie tipărite, ambalate, depozitate, şi expediate. Când clienţii primesc informaţiile despre produs, nu trebuie angajată secretară sau asistenţi pentru a le expedia.
Versiunile electronice pot fi actualizate on-line, deci nu trebuie trimise la tipar pentru schimbări.
Costul pentru mai multe informaţii (mai multe pagini sau detalii) este foarte scăzut, în unele cazuri, practic nul.
Costul pentru furnizarea aceloraşi informaţii la mai mulţi prospectori este de asemenea foarte scăzut. în sfârşit, costă foarte puţin să adaptezi clientului informaţii furnizate electronic.
Acest avantaj al Cybermarketingului, îl putem traduce în obiectiv de dezvoltare comercială ca rentabilizarea acţiunilor.
Dacă ne gândim la costul poştei, ale apelurilor telefonice, costul unei pagini într-un anuar profesional, al unui catalog, este clar şi indiscutabil că soluţia Internet este extrem de atractivă şi, mai presus de toate, rentabilă.
2. Cybermarketingul economiseşte timp şi reduce din paşii procesului de marketing.
Materialele de marketing nu mai trebuie să aştepte pentru tipar. Pot fi on-line aproape imediat. Cumpărătorii potenţiali nu mai trebuie să aştepte ca unul dintre reprezentanţii de la vânzări să îi telefoneze înapoi. Pot cere informaţii ei înşişi. Cybermarketingul te pune în contact cu piaţa mai rapid, te ajută să-ţi preiei mesajele mai rapid. Cataloagele, broşurile şi foile speciale electronice pot fi actualizate instantaneu. Nu trebuie să mai aştepţi până ce cantităţile din versiunile tipărite să fie epuizate. Cybermarketing poate însemna diferenţa între a câştiga sau a pierde un contract.
3. Cybermarketing oferă clienţilor o altă cale de a cumpăra, dându-le posibilitatea în acelaşi
timp să ia controlul asupra procesului de cumpărare.
Clienţii de azi vor mai mult; vor mai multe informaţii despre produs, mai mult input în produsul însuşi şi mai mult sprijin după vânzare. în acest sens poate fi folosită pârghia interactivităţii inerente a comunicaţiei on-line, prin încurajarea clientului de a se implica în luarea deciziei despre produs. Ei trebuie lăsaţi să aleagă culoarea, metoda de transport şi să plaseze personal ordinul de cumpărare. Cu cât se obţine o implicare mai mare a clientului în procesul de adaptare a produsului la necesităţile sale şi în cel de vânzare, cu atât mai sigur se va obţine vânzarea. Argumentarea interactivă9:
• face să dispară mentalitatea difuzării în masă şi o înlocuieşte printr-o comunicarea personalizabilă de către însuşi auditoriu.
• se focalizează pe satisfacerea în timp real a prospectării şi furnizării imediate de sfaturi şi informaţii;
• revigorează imaginea inovatoare a întreprinderii şi permite diferenţierea produsului de cele ale concurenţilor
Din acest avantaj decurg două obiective de dezvoltare comercială foarte importante:
Propunerea unei oferte atractive – cu capacitatea multimedia a Internetului de a asocia texte, imagini, sunete, imagini video şi mai multă interactivitate, clientul personalizează dorinţa sa de cumpărare în găsirea răspunsului la toate exigenţele sale datorită punctelor virtuale puse în relaţii cu diferite informaţii.
Fidelizarea clienţilor – cu posibilităţile Internetului: curier electronic, informaţii actualizate în timp real, se multiplică cazurile de dialog între marcă şi clienţi, pentru a ameliora oferta şi calitatea produselor şi serviciilor.
4. Cybermarketing este bogat în informaţii şi interactiv
Se adresează cumpărătorilor flămânzi de informaţii, cumpărătorilor analitici. Permite cumpărătorilor şi clienţilor curenţi să caute şi să localizeze rapid informaţiile de care au nevoie. în privinţa interactivităţii, se poate spune că există un triplu avantaj:
• Permite ameliorarea calităţii relaţiei contribuind la stabilirea unui dialog mai viu şi mai convingător;
• Dinamizează vizitatorii şi asigură un procent excelent de memorizare;
• Argumentarea nu poate fi deformată prin permisiunea de a ajunge la esenţial sărind peste secvenţele care nu-l interesează pe client. Comerciantul este stăpânul derulării pentru că el este cel care pilotează secvenţele.
Acest avantaj duce la realizarea unui alt obiectiv de dezvoltare comercială şi anume, cucerirea clientului potrivit. Pentru că are o nevoie şi este sigur că îi va găsi uşor soluţia, clientul utilizează în fiecare zi Internet. Prin demersul său activ şi voluntar clientul este predispus să memoreze mesajul şi să treacă la actul de cumpărare imediat.
5. Cybermarketing poate oferi o punte internaţională instantanee
Reţelele on-line au creat o reţea globală instantanee. Cybermarketing înlătură bari¬erele de timp şi distanţă din calea tranzacţiilor cu clienţii din alte ţări. Faxul a realizat mult din acest lucru, iar azi poşta electronică cu sistemul ei de adrese standardizate, ajută la înlăturarea completă a acestora.
6. Cybermarketing poate reduce barierele de intrare şi oferă posibilităţi egale de acces.
Făcând afaceri on-line, discriminările legate de cadrul etnic, de genul sau chiar de mărimea afacerii, nu mai contează aşa mult. Lumea on-line este un mare uniformizator, iar cybermarketingul ajută la reducerea multor bariere de piaţă care i-au reţinut pe întreprinzători de la participarea deplină în sistemul pieţelor libere.
Referindu-ne la Internet ca spaţiu virtual de realizare a marketingului, posibilităţile egale de acces permit şi milioanelor de clienţi să navigheze în căutarea unei informaţii sau a unui produs sau a unei societăţi. Tradus în obiectiv de dezvoltare comercială, acest avantaj oferă posibilitatea
prospectării la momentul potrivit.
7. Cybermarketingul poate fi disponibil continuu.
Unul dintre cele mai bune atribute ale unui server on-line este acela că este disponibil 24 de ore din 24, 365 de zile pe an. Nu îţi ia vacanţă, nu se îmbolnăveşte, nu iroseşte timpul companiei pentru telefoane personale. Vânzătorul cybermarketingului nu doarme niciodată – deci poate vinde pentru tine în timp ce restul companiei doarme.
Acest lucru realizează un important obiectiv de dezvoltare comercială – contactul permanent cu clienţii, colaboratorii şi partenerii, 24 de ore din 24, 7 zile din săptămână, ceea ce înseamnă:
• difuzarea informaţiilor în timp real, accesibile în orice loc din lume;
• informarea eficientă despre tot, în descărcarea hotline, datorită forumurilor (grupuri de discuţii);
• culegerea comentariilor clienţilor şi măsurarea nevoilor lor de satisfacţie;
• realizarea studiilor şi sondajelor la cel mai scăzut cost.
În esenţă putem sintetiza că Cybermarketingul se diferenţiază de marketingul tradiţional prin următoarele aspecte:
♦ Costurile;
♦ Timpul ;
♦ Interactivitatea;
♦ Globalizare ;
♦ Disponibilitate
Costuri
Marketingul tradiţional este deseori costisitor (scump)
Uneori costă enorm să produci şi să tipăreşti broşuri, foi de produs, cataloage. De asemenea, costă mult să menţii un personal pentru a răspunde cerinţelor consumatorilor, şi chiar mai mult pentru expedierea prin poştă, plus taxele de expediţie pentru trimiterea informaţiilor de prospectare.
Cybermarketingul poate economisi bani şi te poate ajuta să-ţi restrângi bugetul de marketing.
Versiunile electronice de cataloage, broşuri, foi speciale nu trebuie să fie tipărite, ambalate, depozitate şi expediate. Când clienţii primesc informaţiile despre produs, nu trebuie angajată secretară sau asistenţi pentru a le expedia.
Versiunile electronice pot fi actualizate on-line, deci nu trebuie trimise la tipar pentru schimbări.
Costul pentru mai multe informaţii (mai multe pagini sau detalii) este foarte scăzut, în unele cazuri, practic nul.
Costul pentru furnizarea aceloraşi informaţii la mai mulţi prospectori este de asemenea foarte scăzut. în sfârşit, costă foarte puţin să adaptezi clientului informaţii furnizate electronic.
Timpul
Marketingul tradiţional poate fi un proces intensiv de timp
Este inevitabil ca în elaborarea textelor de publicitate să nu apară greşeli care trebuie să fie corectate; revizuirile trebuie trimise la agenţia de publicitate sau la tipografie, şi deseori trebuie să aştepţi luni de zile ca o reclamă să apară într-o publicaţie.
Cybermarketingul economiseşte timp şi reduce din paşii procesului de marketing.
Materialele de marketing nu mai trebuie să aştepte pentru tipar. Pot fi on-line aproape imediat. Cumpărătorii potenţiali nu mai trebuie să aştepte ca unul dintre reprezentanţii de la vânzări să îi telefoneze înapoi. Pot cere informaţii ei înşişi. Cybermarketingul te pune în contact cu piaţa mai rapid, te ajută să-ţi preiei mesajele mai rapid. Cataloagele, broşurile şi foile speciale electronice pot fi actualizate instantaneu. Nu trebuie să mai aştepţi până ce cantităţile din versiunile tipărite să fie epuizate. Cybermarketingul poate însemna diferenţa între a câştiga sau a pierde un contract.
Interactivitatea
Cybermarketingul este bogat în informaţii şi interactiv
Se adresează cumpărătorilor interesaţi de informaţii, cumpărătorilor analitici.
Permite cumpărătorilor şi clienţilor curenţi să caute şi să localizeze rapid informaţiile de care au nevoie.
în privinţa interactivităţii, se poate spune că există un triplu avantaj:
Permite ameliorarea calităţii relaţiei contribuind la stabilirea unui dialog mai viu şi mai convingător;
Dinamizează vizitatorii şi asigură un procent excelent de memorizare;
Argumentarea nu poate fi deformată prin permisiunea de a ajunge la esenţial sărind peste secvenţele care nu-l interesează pe client. Comerciantul este stăpânul derulării pentru că el este cel care pilotează secvenţele.
Acest avantaj duce la realizarea unui alt obiectiv de dezvoltare comercială şi anume, cucerirea clientului potrivit. Pentru că are o nevoie şi este sigur că îi va găsi uşor soluţia, clientul utilizează în fiecare zi Internet. Prin demersul său activ şi voluntar clientul este predispus să memoreze mesajul şi să treacă la actul de cumpărare imediat.
Disponibilitatea
Cybermarketingul poate fi disponibil continuu.
Unul dintre cele mai bune atribute ale unui server on-line este acela că este disponibil 24 de ore din 24, 365 de zile pe an. Nu îţi ia vacanţă, nu se îmbolnăveşte, nu iroseşte timpul companiei pentru telefoane personale. Vânzătorul cybermarketingului nu doarme niciodată - deci poate vinde pentru tine în timp ce restul companiei doarme.
Acest lucru realizează un important obiectiv de dezvoltare comercială
Contactul permanent cu clienţii, colaboratorii şi partenerii, 24 de ore din 24, 7 zile din săptămână, ceea ce înseamnă:
difuzarea informaţiilor în timp real, accesibile în orice loc din lume;
informarea eficientă despre tot, în descărcarea hotline, datorită forumurilor (grupuri de discuţii); culegerea comentariilor clienţilor şi măsurarea nevoilor lor de satisfacţie;
realizarea studiilor şi sondajelor la cel mai scăzut cost.
Cybermarketingul poate reduce barierele de intrare şi oferă posibilităţi egale de acces
Făcând afaceri on-line, discriminările legate de cadrul etnic, de genul sau chiar de mărimea afacerii, nu mai contează aşa mult.
Lumea online este un mare uniformizator, iar Cybermarketingul ajută la reducerea multor bariere de piaţă care i-au reţinut pe întreprinzători de la participarea deplină în sistemul pieţelor libere.
Referindu-ne la Internet ca spaţiu virtual de realizare a marketingului, posibilităţile egale de acces permit şi milioanelor de clienţi să navigheze în căutarea unei informaţii sau a unui produs sau a unei societăţi. Tradus în obiectiv de dezvoltare comercială, acest avantaj oferă posibilitatea prospectării la momentul potrivit.
Cybermarketingul poate oferi o punte internaţională instantanee
Reţelele on-line au creat o reţea globală instantanee. Cybermarketingul înlătură barierele de timp şi distanţă din calea tranzacţiilor cu clienţii din alte ţări. Faxul a realizat mult din acest lucru, iar azi poşta electronică cu sistemul ei de adrese standardizate, ajută la înlăturarea completă a acestora.

0 comments: