Principii de realizare a unui website - Aspecte generale


Înainte de a se trece la analizarea amănunţită a acelor elemente despre care se ştie că duc la creşterea numărului de vizitatori într-un site, este util să se găsească răspunsul la o serie de întrebări cu caracter general, ce vor ajuta în stabilirea relevanţei aspectelor specifice de evaluare.
Care este obiectivul principal al website-ului evaluat?
Organizaţiile şi persoanele fizice publică site-uri pe Internet din nenumărate motive, iar acestea influenţează în mod decisiv felul în care site-ul este prezentat, ca şi importanţa relativă a diverselor elemente de conţinut. Astfel, un site poate fi publicat pe Internet în primul rând pentru a servi la prezentarea unui organizaţii, sau pentru a genera profit, educativ sau pur şi simplu pentru amuzament.
Cine este deţinătorul website-ului?
Această informaţie este utilă în încercarea de determinare a gradului de acurateţe şi relevanţă a informaţiilor existente în paginile site-ului, în general pentru determinarea încrederii pe care un utilizator o poate avea în conţinutul acestuia. Astfel, poate fi vorba de o persoană fizică, de o organizaţie, de o instituţie guvernamentală, fiecare cu nivelul corespunzător de credibilitate. În plus, tot în această secţiune sunt analizate elemente precum existenţa surselor citate sau a numelui autorului textului, ca şi de o eventuală recunoaştere a acestora din surse independente. Specificarea persoanei sau organizaţiei care deţine drepturile de autor pentru pagina realizată, însoţită eventual de o adresă de e-mail de contact sau o pagină de feedback reprezintă o garanţie în plus a implicării şi susţinerii autorilor pentru conţinutul site-ului.
Când a fost website-ul ridicat în Internet, respectiv când a fost actualizat ultima oară?
Este importantă stabilirea actualităţii şi relevanţei conţinutului informaţional al unei pagini. O pagină care există de mult timp în Internet şi este actualizată frecvent prezintă o garanţie mai ridicată pentru informaţiile prezentate decât una care nu a fost actualizată de o bună perioadă de timp, sau ridicată în Internet doar de câteva zile. De asemenea, disponibilitatea autorilor de a oferi aceste informaţii reprezintă o garanţie în plus a seriozităţii şi implicării lor în asigurarea unor servicii utile pentru vizitatori.
Cât de bine se integrează informaţiile prezentate cu cele cunoscute deja?
În principiu, se poate verifica acurateţea şi corectitudinea informaţiilor prezentate prin prisma cunoştinţelor deja dobândite pe acelaşi subiect, iar în cazul discrepanţelor majore se poate conclude că informaţiile fie nu sunt actuale, fie sunt corecte. Sau, similar în cazul informaţiilor despre care se ştie că sunt corecte, se poate determina faptul că şi restul informaţiilor prezentate sunt corecte.
Cât de popular este respectivul website?
Gradul de vizitare a unui website de către utilizatorii Internet, ca şi gradul de revizitare (ce procent dintre vizitatori revin în paginile acestuia), reprezintă informaţii utile în determinarea seriozităţii şi pertinenţei serviciilor pe care website-ul le oferă. Astfel, unele site-uri au ales să prezinte în propriile pagini numărul de vizitatori, însă în general autopromovarea evidentă nu este foarte apreciată în Internet. O modalitate alternativă ar fi utilizarea unor servicii automatizate de auditare a traficului unui anumit site, precum Trafic pentru piaţa din România (www.trafic.ro).

0 comments: